Odszkodowanie za opóźniony lot

 

Twój lot mocno się opóźnił? Przysługują Ci nie tylko darmowe posiłki czy nocleg, ale także odszkodowanie!

Opóźnienie samolotu kosztuje Cię nie tylko czas i nerwy. Nieraz oznacza także przegapienie kolejnego lotu lub opuszczenie ważnego spotkania. Co więcej, taka sytuacja może pociągać za sobą dodatkowe koszty – np. wiązać się z koniecznością opłacenia noclegu, taksówki czy zakupu niezbędnych rzeczy.

Nie musisz jednak pokrywać tych wydatków z własnej kieszeni. Zgodnie z rozporządzeniem UE to linia lotnicza powinna zapewnić Ci posiłki i napoje oraz nocleg i transport, a jeśli opóźnienie przekroczy określoną liczbę godzin – dodatkowo zwrócić także koszt biletu czy wypłacić odszkodowanie.

Aby uzyskać należne Ci pieniądze, musisz działać

Linia lotnicza sama nie zgłosi się do Ciebie z propozycją wypłaty odszkodowania. To Ty musisz zadbać o swoje interesy. Pierwszym krokiem powinno być więc upewnienie się, że w przypadku Twojego lotu unijne rozporządzenie znajduje zastosowanie. Potem musisz wysłać skargę, w której krótko opiszesz całą sprawę i przedstawisz niezbędne dowody.

Linia lotnicza ma 30 dni na rozpatrzenie Twojej reklamacji i udzielenie odpowiedzi. Czasami zamiast pieniędzy zaoferuje Ci voucher do wykorzystania przy następnym locie. Jego wysokość może być wyższa niż przysługujące Ci odszkodowanie. Pamiętaj jednak, że nie musisz zgadzać się na takie rozwiązanie – możesz domagać się zapłaty w gotówce.

Jeśli natomiast Twoja reklamacja zostanie odrzucona, wciąż nie zamyka Ci to drogi do uzyskania należnych Ci pieniędzy. W wielu przypadkach odmowa wypłaty odszkodowania jest nieuzasadniona.

odszkodowanie za opóźniony lot

Linia lotnicza odmówiła wypłaty odszkodowania z powodu „nadzwyczajnych okoliczności”? To wcale nie oznacza, że nie otrzymasz pieniędzy!

Przepisy przewidują pewne sytuacje, w których linia lotnicza nie poniesie odpowiedzialności za opóźniony lot, a tym samym Ty nie otrzymasz odszkodowania. Chodzi tu o wystąpienie „nadzwyczajnych okoliczności”. Problem w tym, że często dochodzi do nadużyć, jeśli chodzi o powoływanie się na tę przyczynę.

Sama odmowa wypłaty odszkodowania za opóźniony lot wcale nie oznacza, że rzeczywiście Ci się ono nie należy. O ile za nadzwyczajne okoliczności można uznać np. strajk czy złe warunki pogodowe, to już usterka techniczna nie zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności za całą sytuację.

Wielu pasażerów nie zdaje sobie jednak sprawy z obowiązujących przepisów i po otrzymaniu odmownej decyzji nie próbuje podjąć dalszych kroków. Warto sprawdzić, czy w Twoim przypadku linia lotnicza rzeczywiście miała prawo uchylić się od wypłaty odszkodowaniaMoże się okazać, że wbrew wydanej decyzji pieniądze Ci się należą. 

Pomożemy Ci uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot!

Gdy przewoźnik niesłusznie odmawia Ci odszkodowania, możesz dochodzić swoich praw przed sądem. Dla wielu osób perspektywa przygotowania pozwu i uczestniczenia w rozprawach jest jednak na tyle zniechęcająca, że nie próbują walczyć o należne im pieniądze, a linie lotnicze doskonale zdają sobie z tego sprawę. Pamiętaj jednak, że nie musisz działać na własną rękę. Możesz skorzystać z naszej pomocy, a my:

  • przeanalizujemy Twoją sprawę i powiemy, czy w Twoim wypadku linia lotnicza powinna wypłacić odszkodowanie,
  • zadbamy o przygotowanie wszystkich potrzebnych dokumentów,
  • powołamy się na odpowiednie przepisy i unijne rozporządzenie,
  • przygotujemy niezbędne pisma,
  • będziemy Cię reprezentować w rozmowach z linią lotniczą i podczas ewentualnego sporu na sali sądowej,
  • wyręczymy Cię we wszystkich formalnościach i zadbamy, by całe postępowanie pochłonęło jak najmniej Twojego czasu i nerwów.